Bolí vás chrbát? Začnite športovať

Bolesti chrbtice trápia milióny ľudí. podľa najnovších výskumov, je to s nami čím ďalej, tým horšie. Lekári to odôvodňujú niekoľkými faktormi. Medzi tie hlavné, však patrí najmä sedavý spôsob života a naopak veľmi málo pohybovej aktivity. Bolesti chrbtice vám pritom pomôže zvládnuť práve šport. Je samozrejme veľmi dôležité, zvoliť ten správny.

plavání
 
Ak hovoríme o chrbtici, šport môžeme rozdeliť do troch kategórií, a to na športy vhodné, indiferentné a škodlivé.
 
1. Medzi vhodné športy zaraďujeme hlavne plávanie, turistiku, bicyklovanie a viaceré zdravotné cvičenia, ako je napríklad pilates, či joga. Vašej chrbtici pomôže dokonca aj jazda na koni. Nesmie sa však jednať o mladé zviera, ktoré s vami bude nadhadzovať do vzduchu.
 
2. Indiferentné športy, sú také pohybové aktivity, ktoré vašej chrbtici síce nepoškodia, no ani extrémne nepomôžu. V tomto prípade hovoríme napríklad o behu futbale, alebo bežkách.
 
3. Poslednou kategóriou sú športy, ktorým by ste sa mali pri problémoch s chrbticou vyhnúť úplne. Prvým je zjazdové lyžovanie, alebo snowboardovanie. Vyhnúť by ste sa mali taktiež všetkým kontaktným športom, či basketbalu.

svoboda

Zdravotné cviky nestačia

Pri bolestiach chrbtice, by ste sa v prvom rade mali začať pravidelne venovať zdravotným cvičeniam. Konkrétny výber je samozrejme iba na vás. veľmi dobrou pomôckou je napríklad FIT lopta, ktorou môžete nahradiť klasickú stoličku. Takto budete svoj chrbát precvičovať v podstate neustále. K zdravotným cvikom určite pridajte aj pravidelnú chôdzu a aktivity, ktoré posilňujú chrbtové svalstvo. Vyhnite sa však klasickému cviku sed – ľah, alebo cvičeniam so záťažou. Veľmi vhodnou aktivitou je aj chôdza vo vode. Chrbtica je pri nej primerane posilňovaná, no na druhej strane ju absolútne nezaťažujete, pretože ako je dobre známe, voda nadnáša. V neposlednom rade, by ste nemali zabúdať na akýkoľvek pohyb, teda pokojne i chôdzu. Ak totiž svoju chrbticu neustále držíte v jednej polohe, vedzte že jej absolútne nepomáhate.
 

4.5
06